Din WordPress-rejse starter her.

Indhold kan inddeles i forskellige kategorier. Kategorier bruges til at sortere og gruppere indhold.

Eksempel: Du opretter en ny side af typen Employees. Denne medarbejder kan eksempelvis kategoriseres efter afdeling (direktion, administration, salg mm.)

Sådan tilføjer du en kategori

  1. Log ind på WordPress Administration.
  2. I menuen til venstre, hold musen på navnet for den indholdstype, du ønsker at tilføje en kategori til. 1
    Eksempelvis Employees.
  3. Klik på linket Categories. 2
    Herefter vises en liste over alle kategorier oprettet til den enkelte posttype.
  4. Udfyld de forskellige informationer:
    Name – Navn på den nye kategori, der vises på hjemmesiden. 3
    Slug – Slug er den URL-venlige version af navnet. Normalt
    benyttes små bogstaver og indeholder kun bogstaver, tal og bindestreger. 4
    Parent Category – Kategorier kan have et hierarki, altså kategorier på flere niveauer.
    En hovedkategori kan have såkaldte underkategorier.
    Eksempelvis kan hovedkategorien Administration have underkategorierne HR, Økonomi, IT mm.
    For at oprette en underkategori vælges en hovedkategori fra dropdown-menuen. 5
    Description – Beskrivelsen vises ikke på hjemmesiden som standard. 6
    Dette afhænger af din virksomheds behov og aftale med Convey.
  5. Klik på knappen Add New Category 7 for at tilføje kategorien.